Friday, January 20, 2012

Pulang Bercuti

Hari ini merupakan hari terakhir saya menduduki Ujian Ulang Kaji 1 untuk pelajar pra universiti 2 (tingkatan 6 atas) yang bermula pada hari Isnin lalu. Soalan yang ditanya merangkumi topik yang telah dipelajari sepanjang berada di tingkatan 6 bawah pada tahun lepas. Bagi saya, ujian ini merupakan perkara baharu bagi saya, lebih-lebih lagi apabila ujian ini diadakan seawal ini.

Namun demikian, apabila saya bertanya rakan-rakan yang sudah agak lama bersekolah di Sekolah Tinggi Muar, ujian seperti ini memang menjadi kebiasaan di sekolah itu.

Selepas waktu persekolahan hari ini, rakan-rakan saya sudah mula pulang ke rumah untuk memulakan cuti sekolah sempena Tahun Baru Cina. Semasa catatan ini ditulis, saya juga sedang dalam perjalanan pulang ke rumah untuk turut bercuti.

Pada kesempatan ini, saya mengucapkan selamat bercuti kepada semua pengunjung blog ini. Saya juga mengucapkan Gong Zhi Fa Chai kepada mereka yang menyambut perayaan Tahun Baru Cina.

Seperti tahun-tahun sudah, buah limau akan menjadi popular pada waktu perayaan ini.

No comments:

Post a Comment

Followers