Saturday, December 24, 2011

Sembang Siber: Tingkatkan Kelajuan Pelayar Internet Explorer Dengan Google Chrome Frame

Semasa saya sedang mencari cara untuk meningkatkan kelajuan pelayar Internet Explorer, saya menemui satu video yang mendemonstrasikan tentang perisian Google Chrome Frame. Menurut Google, perisian ini boleh meningkatkan kelajuan Internet Explorer semasa melayari laman web dan meningkatkan prestasinya.

Berikut saya lampirkan petikan teks ulasan mengenai Google Chrome Frame:

Speed up your web experience
Sites that utilise Google Chrome Frame become more responsive.

Enjoy more advanced features
With Google Chrome Frame, sites offer you new features based on open technologies.

Surf the web the way that you are used to
Google Chrome Frame works under the hood with your current browser.

Sumber: http://www.google.com/chromeframe

Pada pendapat saya, pengguna Internet Explorer seharusnya mencuba perisian ini, terutamanya kepada pengguna pembaca skrin yang sukar untuk menggunakan pelayar internet yang lain seperti Google Chrome. Hal ini demikian kerana setakat yang saya maklum, perisian pembaca skrin seperti JAWS tidak dapat berfungsi dengan baik jika menggunakan pelayar internet selain Internet Explorer. Selain itu, perisian ini juga PERCUMA untuk dimuat turun.

Untuk memuat turun perisian Google Chrome. sila klik pada pautan ini.

Semoga bermanfaat!

No comments:

Post a Comment

Followers