Thursday, February 18, 2010

berita Terkini: Sukan Tahunan SMPK Setapak

Pada kali ini, saya ingin berkongsi berita terbaru mengenai sukan tahunan sekolah.

Setakat hari ini, kedudukan markah bagi setiap rumah sukan adalah seperti berikut:
Rumah Perdana: 170 markah
Rumah Persona: 188 markah
Rumah Waja: 190 markah

Dengan hanya melihat kedudukan markah di atas, sudah jelas tempat teratas diduduki oleh Rumah Waja. Namun begitu, ada beberapa acara lagi yang belum dijalankan atau belum selesai. Antaranya ialah acara melontar peluru, pertandingan goalball antara rumah sukan dan yang paling penting ialah acara perbarisan rumah sukan. Oleh itu, masih ada lagi peluang untuk setiap rumah sukan untuk mengubah kedudukan masing-masing.

Bagi Rumah Perdana, kedudukannya adalah agak jauh ketinggalan daripada rumah-rumah lain. Namun begitu, acara-acara yang masih belum selesai mungkin dapat menyelamatkan keadaannya. Apa yang penting ialah semangat kesukanan yang lahir dalam diri setiap peserta dalam acara tersebut. Mungkin masih ada sinar harapan yang tinggal untuk menjadi juara pada hari akhir nanti.

Bagi Rumah Persona pula, mereka telah berjaya agak jauh meninggalkan Rumah Perdana dari segi markah. Namun, ahlinya perlu berjaga-jaga dan jangan lalai. Jika tidak, mungkin mereka pula yang akan diatasi. Dalam usaha untuk merebut kejuaraan pada hari akhir, semangat daripada ahli adalah penting serta usaha ke arah peningkatan. Lakukanlah yang terbaik untuk rumah.

Manakala, bagi Rumah Waja pula, setakat ini mereka menduduki tempat teratas. Sungguhpun begitu, mereka tidak boleh cuai dengan kedudukannya ini. Ahlinya perlu mengekalkan semangat dan usahanya supaya dapat mengekalkan kedudukannya pada hari akhir nanti. Hal ini kerana acara-acara yang masih belum selesai boleh mempengaruhi kedudukannya. Oleh itu, lakukanlah yang terbaik dalam acara yang masih tinggal itu.

Kejuaraan dalam sesuatu pertandingan sememangnya menjadi impian setiap yang bertanding. Oleh itu, usaha dan semangat yang tinggi perlu ada supaya dapat merealisasikan impian masing-masing. Selain itu, persaingan yang berlaku perlulah sihat dan adil supaya kejuaraan yang diperoleh akan menjadi sesuatu yang sangat bermakna. Marilah sama-sama berusaha sehingga hari akhir sukan tahunan pada 25 Februari nanti.

No comments:

Post a Comment

Post a Comment

Followers